PERJALANAN BERMULA...MOGA DIMUDAHKAN


Sunday, April 28, 2013

Cuti-cuti: Gunung Jerai, Kedah

Jumaat (26/4/13), setelah bertahun-tahun lamanya..kitaorg decided utk pergi bercuti ke Gunung Jerai..whattt?? Yes, Gunung Jerai, Kedah :) plan asal ke Langkawi cancel last minute..
Apa yg boleh diberitahu...percutian yg agak menarik..mcm biasa, maklah orang yg paling bz menyediakan makanan utk dibuat bekal...yup, mak sangat cerdik!! Sampai di atas mmg kita terputus dgn dunia luar...ahahaha...mmg lapar tahap gaban...hanya ada cafe hotel sahaja yg harganya mampu mengempiskan poket abg iparku :)
Sebenarnya, buat pengunjung yg tak nak bawa kenderaan naik ke puncak..ada van menunggu di kaki gunung....dengan bayaran RM10 seorg utk perjalanan dua hala.
Aktiviti malam sangat terhad...suasana sejuk dan sunyi sangat sesuai utk merehatkan mata dan minda...mungkin sesuai utk pasangan baru berkahwin...hehe
Kesimpulan, utk mereka yg mencari kedamaian sambil melihat keindahan ciptaan Illahi..inilah tempatnya


Jalan menaiki ke puncak

Jalan kenderaan.dalam 12km ke puncak!!

Ku ukir namamu di awan gunung jerai

Awas!! Selekoh tajam

Jerai Regency Hotel

The hotel

Our room....nice!!

pool

Subhanallah! Indahnya ciptaan Illahi

Muzium perhutanan..agak menarik

we r happy!!

kanak-kanak riang

3 comments:

  1. salam ...bleh mtk conct no pengangkutan ke gunung jerai x?

    ReplyDelete
  2. Salam...maaf, saya takder contact transport di sana sebab kami naiki kenderaan sendiri sampai atas..tapi, ada byk van yg sedia tunggu di bwh utk bw naik ke atas..dgn byran rm10 dua hala

    ReplyDelete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete